Landschap Portret schilderijen en tekeningen
Met het schilderen en tekenen is Marion begonnen en zij komt er altijd weer bij uit. De materialen en onderwerpen die zij gebruikt, zijn ook hier divers. De natuur waar zo min mogelijk menselijke invloeden te zien zijn, heeft haar voorkeur. Vandaar Ameland.
Het accent ligt de laatste jaren op pastelkrijt. Dit medium wordt wel op een andere manier gebruikt dat wat je meestal ziet. De ferme lijnen en arceringen geven er een bijzonder karakter aan. Het rijke kleurgebruik vindt zijn wortels in Canada, onder invloed van "The Group of Seven", een groep schilders die een eeuw geleden de natuur in trok om te gaan schilderen. Marion verbleef een aantal maanden op Beau Soleil Island, een natuurreservaat in de Georgian Bay, Ontario.
Het schilderen van een portret is een heel proces op zich. Door goed te kijken en in te voelen ontstaat er een gelaagdheid op het doek. Een gelaagdheid van kleur en van emotie. Elk vlekje vertegenwoordigd bijna een deel van iemands leven. Ongrijpbaar, daardoor eeuwig boeiend. Doordat Marion veel met mozaïek geeft gewerkt de laatste tijd, zijn haar schilderijen abstracter geworden.
Het accent ligt de laatste jaren op pastelkrijt. Dit medium wordt wel op een andere manier gebruikt dat wat je meestal ziet. De ferme lijnen en arceringen geven er een bijzonder karakter aan. Het rijke kleurgebruik vindt zijn wortels in Canada, onder invloed van "The Group of Seven", een groep schilders die een eeuw geleden de natuur in trok om te gaan schilderen. Marion verbleef een aantal maanden op Beau Soleil Island, een natuurreservaat in de Georgian Bay, Ontario.
Het schilderen van een portret is een heel proces op zich. Door goed te kijken en in te voelen ontstaat er een gelaagdheid op het doek. Een gelaagdheid van kleur en van emotie. Elk vlekje vertegenwoordigd bijna een deel van iemands leven. Ongrijpbaar, daardoor eeuwig boeiend. Doordat Marion veel met mozaïek geeft gewerkt de laatste tijd, zijn haar schilderijen abstracter geworden.